Depresyona Karşı Omega-3

0
3184
Depresyona Karşı Omega 3

Depresyon insan yaşamını her bakımdan oldukça zor bir hale getiren önemli ruhsal sorunlardan biridir. Bu durumun varlığı halinde insanların yaşam kaliteleri önemli bir ölçüde düşmektedir. Her açıdan insanın kendisini iyi hissettiği güzel bir hayata sahip olmak için mutlaka depresyon sorunun giderilmesi ve bu duruma en kısa sürelerden bir çözüm üretilmesi gerekir.

Depresyon her ne kadar yaygın olarak bilindiği üzere ruhsal sistemi ilgilendiren bir sorun olsa da esasında sorun tamamen bununla da alakalı değildir. Çünkü yapılan birçok araştırma göstermiştir ki çeşitli türde vitamin ve mineral eksikliklerinde bile kişilerde depresyon sorunu ortaya çıkabilmektedir. Özellikle sağlıklı yağlardan eksik beslenilmesi sonucunda maalesef bir depresyon tablosu gelişebilmektedir.

Depresyondan korunmada ve özellikle de bu durumdan kurtulma noktasın omega-3 desteğinin ne kadar önemli olduğu son yıllarda yapılan araştırmalar neticesinde bir kez daha kanıtlanmıştır. Omega-3 yağ asitlerinin beyin fonksiyonlarında hafıza ve bilişsel yetenekleri güçlendirdiği artık bilinmektedir. Ruh halini iyileştirme ve güçlendirme noktasında ve özellikle de depresyonun giderilmesi noktasında muhakkak insanların omega-3 desteğine başvurması çok önem arz etmektedir.

Omega-3 Yağ Asitlerinin Faydaları

Omega-3 yağ asitlerinin insan vücudu sistemi üzerinden oldukça güçlü yönde etkileri bulunmaktadır. Birçok farklı türden hastalığın omega-3 yağı kullanımı neticesinde ortadan kalkabildiği görülmüştür. Özellikle bu duruma ruhsal sisteme sahip hastalıklarda daha çok rastlanmıştır.

  • Depresyonun giderilmesi ve depresyon belirtilerinin ortadan kaldırılması,
  • Ruh halinin iyileştirilmesi ve hafızanın daha canlı dinamik bir hale gelmesi,
  • Anksiyete sorunlarına karşı etkin bir çözüm oluşturması,
  • Kişiye her bakımdan kendisini mutlu hissettirmesi,
  • Yaşama karşı bir enerji ve motivasyon kazandırması,
  • Bilişsel yetilerin daha etkin bir güçlü bir hale gelmesi,
  • Beynin hücresel bazda yapısının korunması ve nöron iletiminin kuvvetlenmesi,

Genel olarak omega-3 yağlarının insan vücuduna girmesiyle birlikte sistemde bu yönde olumlu birtakım değişimler meydana gelebilmektedir. Omega-3 yağlarından en iyi şekilde faydalanmak için bunların daima yaşamda düzenli olarak besinlerden veya takviyelerden alınması gerekmektedir.

Mutluluk Kaynağı Omega-3

Beynimizi oluşturan yağ tabakasının %50’ye yakını Omega-3 yağ asitlerinden biri olan DHA’dan oluşmaktadır. Beynin en iyi şekilde işlev görebilmesi ve fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için mutlaka Omega-3 yağ asitleri desteklenmesi gerekmektedir.

Kişilerin kendisini mutlu ve pozitif hissetmesi yönünde bu yağlar tam anlamıyla harika bir destek sunmaktadırlar. Omega-3 yağlarının bu yönde bir etki yaratmasının temel faktörleri arasında özellikle bağırsakları iyileştirici etkisi bulunmaktadır. İnsanların bağırsaklarında yanlış beslenme sonucu bir inflamasyon meydana gelmesi sorunu yaygın olarak karşılaşılan durumlardan biridir.

Bağırsaklarda böyle bir sorunun olması, besinlerin sindirimi ve gerekli enzimlerin alınmasını zorlaştırır. Bundan dolayı ilk etapta bağırsakların onarılması gerekir. Düzenli omega-3 alımı bu türden sorunların giderilmesinde etken bir rol oynamakta ve ruh halini olumlu bir yönde değiştirmektedir.

DHA ve EPA Kaynakları Besinler

DHA ve EPA bileşenlerini içeren omega 3, bir hekime danışılarak ve onun da bilgisi alınarak çoğu zaman rahatlıkla kullanılabilir. Bunun da vücutta besinlerle alınmasıyla benzer işlevsel etkileri vardır. Fakat omega-3 diğer şekilde doğrudan besinler yoluyla da alınabilmektedir. İçerisinde omega-3 yağ asitlerinin bol şekilde yer aldığı birçok türde besine ulaşmak mümkündür.

Omega-3 yönünde zengin olan gıdalar arasında özellikle bol yağlı balıklar ilk sırada yer almaktadır. Zengin omega-3 içeriği bakımından somon balığı genel olarak favori yiyeceklerden biridir. Bunun dışında diğer balık türleri de omega-3 açısından iyi değerlere sahip olabilmektedir.

Balığın yanı sıra kuruyemişler, keten ve chia tohumları, semizotu, avokado ve brokoli gibi besinler de önemli bir ölçüde bu yağ asitleri bulunabilmektedir. Bu besinlerin her biri depresyon semptomlarının hafifletilmesine önemli katkılar sağlamaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz